איך האין-קול של הילד הפך לטריגר לפגוש את האין קול אצל ההורים שלו
אילן (שם בדוי )הוא ילד מלא שמחת חיים,
בן 6,ילד, בתקשורת טובה עם אמו נילי.
נילי פנתה אלי כשנוכחה לגלות כי בנה,אילן,
אינו משמיע את קולו ברור.לעיתים קולו גבוה וצורם ולעיתים הוא נסגר, ללא יכולת לבטא ,
כך הוא נמנע מתגובות לחברים, למורים ואינו מבטא את מה שרוצה ,אלא רק בבית.
אילן נמצא במסגרת לימודים רגילה, על אף ההמלצות להכניסו למסגרת חינוכית טיפולית.
נילי ביקשה לקבל כלים עבור הילד ,כך שיוכל להשמיע את קולו ולדבר בביטחון והגיעה אלי דוקא אלי, כי חשה שבטיפול זה קיים החיבור עם הגופנפש .
למותר לציין, כי הילד עבר מסלול טיפולים שונים, ביניהם גם קלינאית תקשורת.
כחלק מהתהליך אני נוהגת לפגוש את ההורים תחילה על מנת לגלות את מקורות הכוח והתמיכה של הילד בבית , כדי להיעזר בהם לטובת התהליך של הילד.
המפגש עם ההורים הוכיח לי שוב כי אילן הביא עמו קשיים שעוררו את הוריו הנפלאים לסייע לו ובכל למצוא דרך לעזור לעצמם .
ואכן, בתקשורת הזוגית התקיימה שתיקה ככלי להתמודדות עם מצבים שונים, דברים רבים לא נאמרו, כחלק מהתנהלות מוכרת של השתקת רגשות . הצפנו קשיים , והם יצאו מהפגישה עם משימות ליישום במשפחה, יחד עם כלים להגברת הקול והדיבור בדרכים יצירתיות .
הורים רבים ישקיעו רבות כדי למצוא מזור לבעיות הילדים שלהם , רק כדי שיהיה להם קל יותר לתקשר בחברה , רק כדי ש... לא יעברו בחייהם משהו שהם כבר חוו.
אין ספק שהקשיים של הילד מגיעים לפתחם על מנת לעוררם לעבודה אישית וזוגית גם יחד.
זו הסיבה שחשוב לי להיפגש איתם תחילה.
אני מאמינה בהורים כמטפלים אם רק ניתן להם את הכלים הנכונים ונבטח בהם שהם יכולים.
בדיוק כשם שאני מאמינה שעלינו לבטוח בילדינו ,להאמין בהם וביכולותיהם, ולטעת בהם את הביטחון שאנו ההורים לצידם ויהי מה.
הילדים מביאים איתם קשיים שמעוררים אותנו לעזור להם, אך בעצם הבעיה טמון הפתח לתהליכי שינוי שההורים עצמם נועדו לעשות בתוך עצמם ובמערכת הזוגית , אשר היא המשענת ,ההגנה והביטחון של הילד.
הורים שמגיעים אלי לומדים לזהות איך הקושי של הילד, בקול , בדיבור ובהבעה ,משקף את הקשיים האלו אצלם .
אנו מגלים תחילה את ההקשרים,
הם מקבלים כלים לעבודה משותפת, לשיתופים ,
ובמקביל נעשית למידה של כלים משמעותיים המסייעים ביצירת אווירה של פתיחת הקול והדיבור אצל הילד וכל בני המשפחה , גם דרך שירה , תנועה , יצירת משחקים קוליים ומציאת מילים חדשות לשירים קיימים.
הכל באווירת יחד משפחתית כחלק מהעצמה הדדית.
תהליכים רגשיים ,הנעשים דרך ההורים, עשויים לקדם את הילד באופן מדהים.
שיתוף הפעולה המבורך של ההורים איתי, על מנת לסייע לאילן הצעיר, מוביל בהדרגה לשינויים מבורכים, אשר מייצרים מציאות שונה מזו שאובחנה מלכתחילה.
שנזכה להרחיב את יכולות התקשורת הפנימית והחיצונית שלנו ,ואת מערכות יחסינו ,דרך הקשבה ותשומת לב לכל קושי קולי שלנו ושל ילדינו.